پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۰۳

چطور ميتوان هتل ها را هوشمند سازي كرد؟

۶ بازديد

با توجه به مصاحبه ها و نظرسنجي هايي كه در سال هاي اخير از مسافران و ميهمانان هتل ها انجام شده است، تقريبا همه مسافران با هوشمند سازي هتل ها موافق هستند، به اين دليل هوشمند سازي هتل ميتواند باعث راحتي بيشتر آنها شود. و صرف هزينه هاي هتل را در دراز مدت كاهش دهد.

از بخش هايي كه در هتل ها هوشمند ميشوند ميتوان به سيستم گرمايش، سرمايش و… اشاره كرد. همچنين مهمانان ميتوانند مواردي كه مربوط به صورت حساب ها و… هستند را نيز پرداخت نمايند.

بررسي ها نشان داده است كه مهماناني كه براي مدت زماني در يك هتل اقامت داشته اند در صورتي كه از امكانات آن هتل رضايت داشته باشند، براي سري هاي بعدي هم در ان اقامت خواهند داشت، و هتل را به اطرافيانشان هم معرفي ميكنند، اما اگر از آن رضايت نداشته باشند، براي باز ديگر اين هتل را انتخاب نميكنند. و هتل پس از مدتي با كاهش مسافران رو به رو خواهد شد.

 

چه بخش هايي از يك هتل را هوشمند ميكنند؟

اتاق ميهمان

اتاق مهمان را بايد يك اسمارت روم در نظر گرفت و مهمان بايد بتواند پس از رزو اينترنتي هتل با كارت هوشمند خود به بخش هاي مختلفي مانند: استخر، رستوران، سيستم حمل و نقل و.. دسترسي داشته باشد. و براي ورود به اتاق خود بتواند با قفل ديجيتال درب را باز كرده و وارد اتاق شود.

در هتل ها معمولا بخش هايي هم وجود دارد كه جز امكانات رايگان نيستند، در اين حالت زماني كه مهمان از اين امكانات استفاده كند، صورت حساب آن ثبت ميشود.

 

در يك هتل هوشمند چه امكاناتي وجود دارد؟

يك هتل هوشمند و ايده آل از زمان رزرو، اقامت و ترك هتل به صورت هوشمند است و به كاربران اين امكان را ميدهد كه بتوانند به سادگي و خيلي سريع از امكانات هتل استفاده كنند.

در يك هتل هوشمند بايد همه شرايط محيطي هم قابليت كنترل داشته باشد، شرايطي مانند: دماي اتاق ها، ميزان رطوبت موجود در اتاق، پخش موسيقي، پرده ها و… را كنترل كرد. بدون اينكه نياز باشد، از مسئولان هتل كمك بگيريد.

در اين هتل ها از در زمان اقامت به مسافران يك تبلت با صفحه نمايش لمسي داده ميشود كه با آن هم ميتوانيد تجهزات را كنترل كنيد و هم با بخش پذيرش هتل در ارتباط باشيد.

 

منبع:

http://digidl.net/%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%AA%D9%84/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.