چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مقايسه قفل هوشمند و مكانيكي

۴۳ بازديد

از سوالات مهمي كه توسط خريداران قفل هوشمند پرسيده ميشود در رابطه با تفاوت هاي آنها با قفل هاي مكانيكي است، به همين دليل در اين نوشته تصميم گرفتيم برخي از تفاوت هاي اين قفل ها را به صورت خلاصه بررسي كنيم.

 

امكان ريموت كنترل قفل ديجيتال

 

بر خلاف قفل هاي مكانيكي كه هر بار براي باز كردنشان نياز است كه تا جلوي در يا پاي آيفون برويد، قفل هاي ديجيتال داراي قابليت ريموت كنترل يا همان كنترل از راه دور هستند، ميتوانيد با متصل كردن اين قفل ها به از طريق نرم افزار قفل به تلفن همراه ميتوانيد از هرجايي كه هستيد از طريق نرم افزار قفل را كنترل كنيد و از راه دور وضعيت امنيتي درب را چك كنيد.

 

عدم وجود كليدهاي مكانيكي

 

يكي ديگر از تفاوت هاي قفل هاي هوشمند و قفل مكانيكي، عدم وجود كليدهاي مكانيكي در آنها است، با استفاده از آنها ديگر دغدغه و نگراني گم شدن كليدها را نداريد، زيرا حتي اگر كارت يا رمز عبور خود را گم كرديد يا احساس كرديد افراد غريبه به آنها دسترسي دارند ميتوانيد با ورود به نرم افزار قفل كليد مجازي را ابطال كنيد در اين صورت حتي اگر سارقان رمز عبور يا كارت را داشته باشند نميتوانند درب را باز كنند. و ديگر نيازي نيست هر بار كه ميخواهيد از خانه بيرون برويد يك دسته كليد سنگين و بزرگ را با خود حمل كنيد.

 

وجود آلارم هشدار

 

برخلاف قفل هاي مكانيكي هيچ تعاملي با شما ندارند، اين قفل ها در صورتي كه شخصي قصد دسترسي غير مجاز به قفل را داشته باشد و يا آتش سوزي و.. اتفاق بيوفتد از طريق آلارم هشدار دهند اطلاع خواهد داد.

 

وجود سنسور هاي مختلف

 

به دليل سنسورهاي مختلفي كه در قفل هاي ديجيتال نصب شده است، امكان سرقت از آنها تقريبا غير ممكن است. به عنوان مثال اگر رمز را 3 بار اشتباه وارد كنيد و... قفل هشدار امنيتي خواهد داد تا شما يا همسايگان از وجود شخص بيگانه مطلع شوند.

 

از ديگر سنسور هاي موجود در اين قفل ها ميتوان به سنسورهاي: قفل كودك، ضدسرقت، ضد شوك، ضد حريق و قفل دوبل اشاره داشت.

 

https://digidl.net/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%82%d9%81%d9%84-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.